Hvorfor HR-Kompagniet

Vi hjælper dig med en afgørende ledelsesdisciplin – at sætte det rigtige hold

Rekruttering er en af de vigtigste ledelsesdiscipliner i en moderne virksomhed. Det er det, fordi medarbejderne altid er den vigtigste ressource i virksomheden.

Det er medarbejderne, der producerer dine ydelser, det er måske medarbejderne i receptionen, dine kunder møder først, eller det er måske dine medarbejdere, der besidder know-how om din branche. Uanset hvad er dine medarbejdere en uundværlig ressource, der skal gøre dig og din virksomhed konkurrencedygtig på et marked i konstant udvikling.

Udføres din rekruttering rigtig er det derfor en afgørende faktor for at skabe succes, men udføres din rekruttering forkert er det lig med fiasko.

Derfor har vi hos HR-Kompagniet specialiseret os i at finde den helt rette medarbejder til din virksomhed. Det har vi gennem to afgørende faktorer:

Faktor 1

Vi har gennem mange års erfaring med lederudvikling, ledercoaching, afholdelse af virksomhedsworkshops og leder- & medarbejderrekruttering, opnået et unikt indblik i, hvordan en virksomhed fungerer, hvilken rolle medarbejderne har for en virksomheds succes, og hvordan man aktiverer styrkerne i de forskellige personlighedstyper i et team.

Faktor 2

Vi kombinerer vores mange års erfaring med professionelle personligheds- og analyseværktøjer til at identificere de rette kompetence- og personlighedsprofiler til din virksomhed.

Vores erfaringer og professionelle analyseværktøjer har vi brugt til at skabe vores egen rekrutteringsproces, der er skræddersyet til at finde den rette leder og medarbejder til din virksomhed. Hele vores rekrutteringsproces og tilgang til rekruttering kan du læse meget mere om her.

Hvorfor få hjælp til rekruttering...

Rekruttering er en vigtig ledelsesdisciplin, men det er også en udfordrende disciplin, fordi der er mange faldgruber. Men det er også en disciplin, hvor du kan spilde mange ressourcer, der kunne have været brugt bedre.

Med HR-Kompagniets support opnår du en lang række fordele for dig og din virksomhed:

Vi finder den rette medarbejder og det rette match

Der er mange parametre, der skal passe sammen, når du skal finde din nye medarbejder. Både det faglige og personlige hos kandidaten skal passe til din virksomhed, men også mulighederne for udvikling og fremtid i din virksomhed skal passe med kandidatens ambitioner og drømme.

Vi hjælper med at afgrænse søgningen

Når du skal finde en ny medarbejder, har du en række ønsker til, hvad den nye medarbejder skal indeholde af personlige og faglige kvalifikationer. Her kan det nogle gange være svært at begrænse sig, og vi ser ofte, at ønskerne kan være svære at forene og til tider være direkte modstridende. Her hjælper vi med at finde ud af, hvad det er, du i virkeligheden søger og mangler.

Vi hjælper med at holde fokus

Som mennesker svinger vi typisk bedst med personer, der minder om os selv. Derfor kan vi til en jobsamtale blive draget af personligheden og komme til at overse helheden. Her hjælper vi med at holde fokus på helheden i kandidaten.

Du sparer kostbar tid

Rekruttering er en tidskrævende proces, hvor du hurtigt kan komme til at bruge meget tid og miste fokus på driften af virksomheden. Vi går ind og tager det tunge læs i rekrutteringsprocessen, så du har tid til at styre virksomheden.

Undgå at ramme ved siden af

Det er dyrt at ansætte den forkerte kandidat, for udover du har spildt en masse tid og skal igennem endnu en rekrutteringsproces, har du også mistet noget omsætning, fordi du ikke har haft den effektive medarbejder, du manglede.

Vi har igennem tiden hjulpet et bredt udsnit af forskellige virksomheder og brancher med at finde en lang række forskellige ledere og medarbejdere. Alligevel har alle vores cases igennem tiden dog én ting til fælles;

Ikke én virksomhed er ens, og derfor er ikke én af vores løsninger ens.

Vi skræddersyer nemlig altid vores løsning til den enkelte kunde, så du får den bedste hjælp til din virksomhed. Vil du høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig med din rekrutteringsproces, kan du kontakte os lige her.