Den samlede rekrutteringsproces ser sådan ud:

  • Indledende møde med virksomheden – Her afdækkes opgaven og ydelser.
  • Analyse af job- og personprofil – Interview af nøglepersoner og udarbejdelse af kompetence- og personprofil
  • Annoncering og medier – Vi udarbejder en stillingsannonce og indrykker den i relevante medier.
  • Håndtering af ansøgninger – Vi registrerer og bekræfter alle indkomne ansøgninger samt svarer på eventuelle spørgsmål fra ansøgere.
  • Kandidatudvælgelse – Vi screener i vores netværk og interne database, og kontakter relevante kandidater. Desuden gennemlæses samtlige indkomne ansøgninger – og herefter udvælges de bedst matchende kandidater til kommende jobsamtaler.
  • Første jobinterview – Gennemførelse af samtaler med de udvalgte kandidater.
  • Indhentning af referencer – Ifølge aftale med udvalgte kandidater indhentes referencer fra tidligere ansættelsesforhold. Desuden fremsendes personlighedstest til udfyldelse.
  • Andet jobinterview – Gennemførelse af samtaler med de udvalgte kandidater. Under denne afgørende samtale bliver kandidaten udfordret på en jobrelateret case og personlighedstesten gennemgås. Herefter foretages samlet vurdering og det endelige valg af kandidat.
  • Afslutning af processen – Vi sender afslag til øvrige kandidater og evaluerer processen med virksomheden.
  • Vi følger op med to coaching sessioner til kandidaten i det nye job inden for de første tre måneder

Se processen i grafisk fremstilling

© HR-Kompagniet – Vi sørger for professionel rekruttering af medarbejdere, lederrekruttering, HR-rekruttering